Phone +48 721 639 074 Paper plane kontakt@restartkariery.pl
Profil na LinkedIn uzupełniony... I co dalej?

Profil na LinkedIn uzupełniony... I co dalej?

Masz już uzupełniony i zoptymalizowany profil na Li. Wiesz też, że dzięki aktywności na tej platformie masz szansę zwiększyć swoją „widoczność” w relacji kandydat – pracodawca. Mimo to, nadal nie jesteś aktywnym użytkownikiem. 

 

Poniżej 5 kroków, które pozwolą ci na dobre wykorzystanie tego miejsca w sieci w kontekście relacji i współprac zawodowych.

 

1.     Obserwuj profile firmowe

 

  • Firm ze „złotej listy” więcej TUTAJ
  • Firm z obszaru zainteresowań

 

2.     Obserwuj aktywność / profile osobiste

 

  • Pracowników firm ze „złotej listy”
  • Ekspertów zw. z twoją specjalizacją/pokrewną
  • Autorytetów w danej dziedzinie
  • „Nieoczywiste, oderwane” profile, dzięki którym masz szansę przebić twoją „bańkę internetową”

 

3.     Włącz się w dyskusję, zacznij komentować

 

Bądź AUTENTYCZNY, okazuj SZACUNEK, przestrzegaj NETYKIETY

 

4.     Publikuj własne posty

 

Dotyczące poszukiwania pracy:

  • Post z informacją o poszukiwaniu pracy (obszar, branża, stanowiska, lokalizacje)
  • Post z informacją o kluczowych kompetencjach i doświadczeniu
  • Post z informacją o przykładach projektów, wdrożeń, zmian etc.
  • Post podsumowujący w/w

 

Dotyczące budowania i wzmacniania marki zawodowej:

  • Post merytoryczny
  • Post udostępniający „obcą” treść, ZAWSZE z własnym komentarzem/opinią
  • Post poruszający ważny problem społeczny/zawodowy
  • Post dot. sytuacji rynkowej branży, grupy zawodowej, itp.
  • Post pokazujący firmę „od wewnątrz”, pracę zespołu
  • Post dot. rocznicy zawodowej
  • Post dot. rekomendacji, nagrody, certyfikatu, itp.

 

5.     Monitoring, optymalizacja, regularność

 

a. Aktywność bieżąca: poszukiwanie i śledzenie treści, poszerzanie grona znajomych, komentowanie artykułów i postów związanych ze specjalizacją, obszarem ekspertyzy, doświadczeniem, zainteresowaniami

Min. 1x tydzień

 

b. Optymalizacja profilu: weryfikacja „słów kluczy”, zmiany treści w poszczególnych sekcjach

  • Podczas poszukiwania pracy – na bieżąco
  • Podczas budowania i wzmacniania marki osobistej

1x na kwartał – optymalnie

 

Powodzenia w działaniach!