
Profil na LinkedIn uzupełniony... I co dalej?
Masz już uzupełniony i zoptymalizowany profil na Li. Wiesz też, że dzięki aktywności na tej platformie masz szansę zwiększyć swoją „widoczność” w relacji kandydat – pracodawca. Mimo to, nadal nie jesteś aktywnym użytkownikiem.
Poniżej 5 kroków, które pozwolą ci na dobre wykorzystanie tego miejsca w sieci w kontekście relacji i współprac zawodowych.
1. Obserwuj profile firmowe
- Firm ze „złotej listy” więcej TUTAJ
- Firm z obszaru zainteresowań
2. Obserwuj aktywność / profile osobiste
- Pracowników firm ze „złotej listy”
- Ekspertów zw. z twoją specjalizacją/pokrewną
- Autorytetów w danej dziedzinie
- „Nieoczywiste, oderwane” profile, dzięki którym masz szansę przebić twoją „bańkę internetową”
3. Włącz się w dyskusję, zacznij komentować
Bądź AUTENTYCZNY, okazuj SZACUNEK, przestrzegaj NETYKIETY
4. Publikuj własne posty
Dotyczące poszukiwania pracy:
- Post z informacją o poszukiwaniu pracy (obszar, branża, stanowiska, lokalizacje)
- Post z informacją o kluczowych kompetencjach i doświadczeniu
- Post z informacją o przykładach projektów, wdrożeń, zmian etc.
- Post podsumowujący w/w
Dotyczące budowania i wzmacniania marki zawodowej:
- Post merytoryczny
- Post udostępniający „obcą” treść, ZAWSZE z własnym komentarzem/opinią
- Post poruszający ważny problem społeczny/zawodowy
- Post dot. sytuacji rynkowej branży, grupy zawodowej, itp.
- Post pokazujący firmę „od wewnątrz”, pracę zespołu
- Post dot. rocznicy zawodowej
- Post dot. rekomendacji, nagrody, certyfikatu, itp.
5. Monitoring, optymalizacja, regularność
a. Aktywność bieżąca: poszukiwanie i śledzenie treści, poszerzanie grona znajomych, komentowanie artykułów i postów związanych ze specjalizacją, obszarem ekspertyzy, doświadczeniem, zainteresowaniami
Min. 1x tydzień
b. Optymalizacja profilu: weryfikacja „słów kluczy”, zmiany treści w poszczególnych sekcjach
- Podczas poszukiwania pracy – na bieżąco
- Podczas budowania i wzmacniania marki osobistej
1x na kwartał – optymalnie
Powodzenia w działaniach!